Sporten!

7 februari 2015 - Tampere, Finland

Morguh!

Voordat jullie denken dat ik hier alleen maar aan het feesten ben (wat tamelijk veel gebeurt) hoeven jullie niet bang te zijn dat ik tonnetje rond terug kom in Nederland... Ik heb al bijna een afgetraind lichaam :D, nee dat ook niet maar ik zal even wat vertellen over het sporten hier.

De eerste week dat ik aan kwam hier werden we allemaal geïnformeerd over het aanschaffen van een zogenaamde 'sportsticker'. Deze kostte 40eur maar dan kan je onbeperkt deelnemen aan diverse sporten (kom ik later nog wel op terug)... tussen deze sporten stond ook zaalvoetbal, dus die keuze was snel gemaakt! die moet ik hebben! Er is 2 x per week zaalvoetbal voor 'advanced' voetballers... Niet dat ik zo goed ben, maar desondanks is het niveau niet om aan te zien... Maar dat over voetbal.

Van de week ben ik maar is wat andere dingen gaan doen... Maandag: cross training... Nog nooit van gehoord.. Om te beginnen waren (zoals gewoonlijk voor mij) te laat... maar dat maakte niet uit. Toen we begonnen dacht ik echt van 'waar ben ik aan begonnen'! Ik heb volgens mij nog nooit zulke gekke bewegingen gemaakt maar het was leuk! met name de hoeveelheid dames die er waren :D:D (50 mensen waarvan 45 dames) Komende maandag dus weer:P! Ik snap nu ook waarom alle dames hier zo een goed uitziend lichaam hebben:D!

Dinsdag --> Rustdag voor Maikel

Woensdag, functional circuit! En ja hoor zelfde liedje als maandag.. Te laat.. moet ik misschien toch maar is wat aan doen :)! er waren dit keer iets minder mensen 20 en ook wat minder dames helaas maar de sport was beter dan maandag (en de dame die het begeleide zag er ook niet verkeerd uit). Maandag was het met name conditie en voor je benen, wat ik niet echt nodig vind), maar nu was het voor heel je lichaam.. dat heb ik geweten ook de volgende dag.. na de functional circuit heb ik een uur gewacht voor de voetbal, want ja dat kan ik natuurlijk niet laten lopen..

Donderdag, squash, dit was de tweede week dat we dit deden en is behoorlijk vermoeiend (zeker als je het 2 uur doet). De dag daarna had ik dus nog meer spierpijn en ik weet niet waarvan het komt, maar linker kan van mn rug en me rechterhamstring... misschien zit ik toch een beetje raar in elkaar.

Daarna donderdagavond feesten :D! en vrijdag compleet gebroken op school en heel de dag een hangover... maar toch voetballen en ik moet zeggen dat voetballen wonderen doet met me :D!

Dat was mn weekje sporten!! nu bijkomen.. al is dat ook niet echt mogelijk! Momenteel in de bus naar Tampere (tweede grootste stad van Finland). Hierover later meer!

Tot volgende keer!

Maikel

1. Door Flapoor:
    7 februari 2015
    Ha sportieveling

Tjonge dat je naast voetbal toch ook nog andere spieren hèb om te gebruiken! Ja ja Maikel ookal is voetbal je favoriet vergeet ook de andere sporten niet!
    En laat je niet afleiden door de vele dames hee!Veel plezier in Tampere en hoor je verhalen wel weer! Tot de volgende ronde,
    Knipoog Door
  2. OOOOOOP:
    9 februari 2015
    Bedankt voor je verhaal het is daar niet verkeerd
    Nu weet je ook hoe ik het elke maandag onder vind op de sportschool daar kom ik ook gebroken vandaan
    maar dat is goed voor onze conditie maar zo te leze zijn de dames niet verkeerd veel plezier in Tampere

groet de VLEERMUIS
  3. Edin:
    10 februari 2015
    Volgens mij vergeet je de foto's toe te voegen.
  4. Judith:
    11 februari 2015
    Feesten, school en sporten...is dat de goede volgorde? :)
    Hoe was het in Tampere? Ik heb er trouwens nog nooit van gehoord. Het blijft leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Ben erg benieuwd waar je volgende verhaal over gaat...haha
  5. Patrick:
    2 april 2015
    Hahaha goed bezig! Draag je nog steeds dat 'shirt' bij al die dames??? Ga ik wel vanuit natuurlijk!
    Gr. Patrick