Maikel in Finland..

6 januari 2015 - Jyväskylä, Finland

Hoi allemaal!

Afgelopen maandag ben ik heel aangekomen in mijn appartement hier in Jyväskylä (vraag me niet hoe dat je het moet uitspreken, probeer maar wat, doe ik ook). Ondanks een vlucht in een vliegtuig dat (als je het mij vraagt) in 1900 ook al gebruikt werd met ouderwets propellers... maar ik ben er!

Nadat ik aangekomen was ben ik opgehaald van het vliegveld (rond 18:00 lokale tijd) en eerst boodschappen wezen doen omdat de winkels dinsdag dicht zouden zijn (feestdag in heel Europa behalve in Nederland natuurlijk niet haha). Daarna ben ik naar m'n appartement gebracht en heb ik me andere 2 kamergenoten ontmoet, 2 Fransen!

Die name me eigenlijk al gelijk mee naar een ander appartement met nog een Fransman en een Indiër (die hier al 4 jaar zit). Daar hebben we eerst wat gedrondken! Ook liep er een Duitser in de rondte ,maar die zit in een andere appartementencomplex, waarmee ik gewoon Duits kon praten (gaat me tot nu toe makkelijker af dan Engels haha).

Al met al ben ik goed ontvangen hier door de rest.

Vandaag eerst maar is een beetje proberen te slapen (waar ik over het algemeen geen moeite mee heb :)) maar is toch anders dan thuis... Daarna ontbeten en nog even gefacetimed. Vanmiddag ben ik even een rondje gaan lopen (zoals op de foto's te zien) met -21. Ik kan jullie vertellen "das best koud!". Toen ik weer terug liep naar mijn appartement kwam ik nog iemand tegen die aan het hardlopen was! Die had ik al meteen voor gek verklaard met die weer! maar... misschien ga ik het zelf ook wel doen als al m'n spulllen gearriveerd zijn! Maar dan moet ik wel in een hele gekke bui zijn...

Dit is een beetje wat ik tot nu toe mee gemaakt heb! Later zal ik nog meer avonturen er op zetten!

Doeidoei
Maikel!

1. Reislogger:
    6 januari 2015
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Theo en Laura:
    6 januari 2015
    Nou leuk avontuur hoor word best leuk denk ik. He ipv hardlopen kun je ook gaan langlaufen of als er bergen zijn gaan skien. Kerel hou je haaks en warm, we gaan je volgen. Succes daar. Warme groet van ons.
  3. Ria en jan:
    6 januari 2015
    spannend hoor en wat een gaaf uitzicht van uit je kamer ,daar wordt je helemaal vrolijk van toch... veel sneeuw en lekker veel skiën zeker? trouwens ,kan je al die buitenlanders wel verstaan ben wel benieuwt hoor
    enne succes hè geniet ervan man
    groetjes ome jan en tante ria
  4. Monique:
    8 januari 2015
    Ziet er leuk uit, en al rendiervlees op?
    Geniet er van.
    Groetjes uit het pittoreske Den Bommel
  5. Pieter de borst:
    9 januari 2015
    Hey,neef! Veel suc6 en ik hou hè in de gaten! Leuke foto s we zien graag meer! Gr Pieter
  6. OOOOOOP:
    11 januari 2015
    Test ik hoop dat ik het heb gevonden hou mij op de hoogte
    met je nieuws
  7. Marjolein:
    13 januari 2015
    Leuk leuk leuk!!! En al Finse vrienden gemaakt? ?
  8. Door Flapoor:
    13 januari 2015
    Ha Maikel, jij bent ijskoud de beste daar en je heb altijd nog handen en voeten om iets aan de ander daar duidelijk te maken! Hahahah hou je haaks, je blijft in ieder geval wakker met dat frisse koude weer!

Knipoog je juffie Door